Üzleti honlap átgondoltan, hogy sikeres legyen!

Üzleti honlapot szeretne, de nem tudja hogyan álljon neki és még azt sem, hogy kit válasszon a honlap elkészítésére?
Ha tanácstalan, akkor érdemes tovább olvasnia.

Fontos, hogy tervezzen és ne ad hoc módon vágjon bele egy honlapkészítésbe. Persze nem kell túlgondolni sem a dolgot, mindössze a józan ész segítségével kell átgondolni a cég folyamatait, a vevőkört, a konkurenciát és azt, hogy a honlap milyen céllal jön létre.

Mit jelent a siker egy honlap esetén?

Üzleti siker pénzben mérve

Ahány vállalkozás, annyiféleképpen értékeli a sikert. Segítségképpen felsorolunk példaként néhány olyan területet, amit számításba vehet mikor üzleti honlapját tervezi!
Tervezheti például, hogy:

  • minden héten 3 új megkeresés érkezik
  • minden nap 15. 000 Ft-tal több bevétel
  • ügyfélszolgálati időn kívül is ki lehet szolgálni az érdeklődőket
  • cég ismertsége növekszik: sokan tudomást szereznek arról, hogy a vállalkozása egyáltalán létezik
  • cég image építés
  • új ügyfelek megkeresik az üzletét, felhívják telefonon vagy email üzenetben kérnek információt, ajánlatot
  • termékeket és szolgáltatásokat mutat be, sőt akár közvetlenül értékesít

Ezek mind olyan lehetőségek, amelyek egyedül vagy akár együttesen is célként állíthatók be a honlap tervezésekor. Önnek kell meghatároznia, hogy vállalkozása jelenlegi állapotában mi a legfontosabb terület.

TERVEZÉS LÉPÉSEI

1. Egységes arculat

Kezdjük az egyszerűbb feladattal! Milyen kinézetet kapjon egy jó üzleti honlap?
Van-e az Ön cégének logója, névjegykártyája, meghatározó színei, amiket megállító táblán, céges papíron vagy molinón használ?
Sajnos sok esetben a vállalkozásoknál nincs egységes logó, névjegykártya, levélpapír, homlokzati portál, stb., azaz hiányzik a cégre jellemző egységes arculat. Bármennyire nem kíván ezzel foglalkozni egy cégvezető, az ügyfelekben a cégről kialakuló kép a cég megjelenéseivel köthetőek össze.
Professzionális kinézet? Nem csak a multiknak lehetséges! Össze kell hangolni a cég online arculatát (honlap, email, Facebook, stb.) és az offline arculatát (logó, névjegykártya, levélpapír, stb). A vállalkozás arculati elemei nagy segítséget adnak a honlapot tervező designernek a webes kinézet kialakításakor.

2. Nézzük meg a konkurenciát és elemezzük!

Jegyzeteljünk, készítsünk listát

Nézzen meg több weblapot, amik az Ön cégéhez hasonló területen tevékenykednek!
Mások honlapjai irányt adhatnak az elinduláshoz, és persze jó ötleteket. De nem szabad másolni, hanem a jó dolgokat tovább gondolva kell megalkotni a saját weboldalunkat olyanná, amely a mi vállalkozásunkra van szabva.

Csináljon egy listát:

  • a jó honlapokról (url címeket felírni),
  • tetszetős design elemekről, pl: szép fejléc, galéria megjelenés, legördülő menü a fejlécben
  • Önnek tetsző és jónak gondolt funkciókról, pl: kapcsolatfelvételi űrlap, megrendelhető termékek, PayPal fizetési lehetőség, online chat
  • egyéb megoldásokról

A lista alapján egy szakemberrel átbeszélve hamar összeállítható a honlap struktúrája.

3. Vannak saját anyagok a honlap tartalmához?

Fotók, videók és szövegek

Érdemes átgondolni, hogy a honlapon milyen információkat fogunk megjelentetni, milyen szöveges tartalmak és képek, videók kapnak helyet.
Ezek rendelkezésre állnak? Vannak a cégnél jó minőségű fotók, amelyek felhasználhatóak a honlap fejlécében, vagy az oldalak illusztrálásához?

Ha ezek még nincsenek meg, akkor számolni kell azzal, hogy a bemutatkozást, a szolgáltatások, termékek leírását el kell készíteni, és persze a fotókra, esetleg videókra is szükség lesz. Jó esetben a fotózást a honlapkészítő cég tudja biztosítani, jellemzően ennek külön díja van, erről érdemes előre tájékozódni.

4. Domain név választás, fontos a jó cím!

A honlapok népszerűsítésében nagyon fontos szerepe van a kiválasztott domain névnek (annak a címnek, amin a honlapot a jövőben el lehet majd érni).

- A név legyen a cég elsődleges tevékenységéhez köthető vagy márkanév.
- Ne legyen túl hosszú és nem biztos, hogy célszerű ragaszkodni a választáskor a cég nevéhez.
- Legyen könnyen megjegyezhető.
- A honlap címe szempont a keresőoptimalizálás során, emiatt kerüljük a AABB2012kft.hu címhez hasonló, semmitmondó domain nevek választását.
- Szerencsés, ha a domain név tartalmazza azt a kulcsszót, amire a jövőben a weblap keresőoptimalizálását építjük.

5. Honlapkészítés szakemberrel

A jó minőségű és hatékony üzleti honlap elkészítéséhez szakember kell, mint ahogy a cipőt a cipész és a kenyeret a pék készíti el számunkra. A szakma csínját-bínját a szakemberek tudják, ismerik és ők tudnak tapasztalataikkal segítségünkre lenni.
Fontos szempont a vonzó honlapdesign kialakítása, mert ez erősen befolyásolja a látogatók oldalon tartózkodásának idejét, legyen látványos, utaljon a cég tevékenységére és ezzel együtt áttekinthetőnek is kell lennie, plusz a felhasználót juttassa el a számára fontos információig. A design mögött működő honlapmotor pedig biztosítsa az oldal menedzselhetőségét.
Olyan céget érdemes keresni, akiről tudható, hogy évek óta a szakmában van, így valószínű, hogy nem tűnik el néhány hónap múlva. A honlapkészítés költséges dolog, de ezen nem szabad spórolni, ez befektetés a cég jövőjébe!

Üzleti honlapok tervezetten

6. Üzemeltetés

Ne feledkezzünk el a tárhelyről! Honlapunk elkészülte után folyamatosan tárhelyet kell neki biztosítani, keressünk megbízható tárhelyszolgáltatót.
Sok honlapkészítő egyben tárhelyszolgáltató is, így biztosítani tud honlapunk számára webhoszting szolgáltatást.

7. Tervezzük meg a weboldal népszerűsítését

Tervezzük meg a weboldal népszerűsítését!
Milyen csatornákon keresztül tudjuk megismertetni honlapunkat a felhasználókkal? Újsághirdetést vagy olcsóbb Google hirdetést válasszunk? Szórólapozzunk vagy linkgyűjteményekbe regisztráljunk? Hogyan lesz sikeres a közösségi oldalakon? Hogyan fogjuk népszerűsíteni a keresők felé?

Ezek a kérdések kulcs fontosságúak céljaink elérésében. A honlap elkészítése után a következő feladat a jó marketingterv összeállítása.

8. A sikerhez folyamatos munka kell!

Tisztában kell lenni azzal az egyszerű ténnyel, hogy csak annyi sikerre számíthatunk, amennyi energiát fektetünk a honlapunk elkészítésébe és karbantartásába. Egy új weboldal folyamatos karbantartást, tartalomfeltöltést és népszerűsítést  igényel.

Vannak még kérdései?
Tanácsadás, konzultáció: budavari.maria@dds.hu

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


négy × 6 =

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

A bloghelyet a Dunaújváros Online Kft. üzemelteti.
honlapkészítés: DDSWEB